söndag 13 september 2009

Snart dags igen!

Tidigt tidigt imorgon ska jag ut och åka... Den här gången bär det iväg till en by med namn Arenas de San Pedro utanför Madrid i Spanien. Fjärilarna svävar runt lite försiktigt i magtrakten och påminner mig om att det snart är avfärd. Anledningen till att jag åker är att jag vill ha uppehåll i pluget. Och såklart för att jag vill lära mig spanska en gång för alla. :D

I byn Arenas, som ska vara mitt hem fram till maj-juni, välkomnar de mig som volontär på komunens Agenda 21 kontor. Det betyder att jag ska få jobba med dem i olika projekt och arrangemang som är knutet till miljö, kultur och lokal medverkan i beslut. Exakt vad det blir återstår att se men i stort är tanken att medborgarna ska vara med på noterna: tycka att miljöfrågor är roligt och viktigt.

Okidoki, yesbox al right. Nu har jag boostrat upp med fina och härliga vänner, veggiesushi och snart bio. Ta hand om er här hemma så hörs vi på blogg, mail och skype.

/k

Inga kommentarer: