onsdag 16 september 2009

framme..

Jag sitter på ett internetcafé nu, rätt så nära mitt hus... internet är gratis om man köper något att dricka. så det är en sjysst deal. Lägenheten som jag och Claire bor i är fantastisk..! Den består av två våningar, en liten terrass + en liten köksbalkong, ett kök med det som brukar finnas, två badrum, ett stort vardagsrum med alla attiraljer och fyra sovrum på övervåningen... Vi lever som drottningar här och jag har provbott i två av rummen för att se vilket jag vill ha. Och Claire är förövrigt väldigt trevlig, glad och social, är vegetarian (vilket snabbt gav henne många pluspoäng :), pratar ingen engelska men däremot rätt så mycket spanska. Vad det gäller just spanskan så känner jag mig på kvällarna som jag kastats in i en centrifug eller liknande eftersom hjärnan kämpat hela dagen med att förstå alla andra och sedan förmedla allt jag vill få sagt. Och det funkar rätt så bra får jag väl säga. Men jag ser fram emot språklektionerna som kommer att starta längre fram då grammatiken kan bli lite mer rätt..

Kommunen som jag ska jobba för har ett projekt som började nu idag för att få folk att tänka till kring sitt bilåkande. Så det som jag och Claire pysslat med har hittills bestått av rätt så mycket reklamspridning för det. Det har känts bra att de gett oss tydliga uppgifter nu i början och masssssoooor att göra så att vi nästa vecka har hunnit känna in stan och deras tankar då vi börjar fundera på mer långsiktiga projekt.

Nu måste jag gå hem för riktig siesta, jag är jättetrött. Efter det blir det debatt med medborgarna i lilla kommunhuset.

Vi hörs, hoppas att ni också har det bra!

/k

2 kommentarer:

maria carlander sa...

åh, vännen! vad skönt att du kommit fram och har det bra, det verkar ju inte gå någon bostadsnöd på er i alla fall.. :D
Massa kramar och lycka till med reklamande och allt annat! (och du, jag känner verkligen igen torktumlarkänslan.. det är jädrigt jobbigt att kämpa på med ett språk man inte riktigt kan!)

Unknown sa...

Hejsan! Ja ni verkar ju ha det riktigt bra. Håller också med tidigare talare (skrivare?)om det där med centrifug, det ända jag kan säga är att det blir bättre... om sisådär ett halvår eller så :P